صفحات

تلاشی جدید برای مبارزه با نام خلیج فارس

 نیروی دریایی آمریكا در دستورالعملی رسمی از كلیه نیروهای خود خواسته از نام مجعول خلیج ع‌ر‌ب‌ی به جای نام خلیج فارس استفاده كنند.
نیروی دریایی آمریكا در دستورالعملی رسمی از كلیه نیروهای خود خواسته از نام مجعول خلیج ع‌ر‌ب‌ی به جای نام خلیج فارس استفاده كنند و هر جا چنین عبارتی را دیدند، متوجه باشند كه معادل جدید خلیج فارس است!

در قسمت راهنمای این دستورالعمل كه در پایگاه اینترنتی این نیرو قرار گرفته، به تشریح و توضیح برخی كلماتی پرداخته شده كه یكی از این كلمات، عبارت مجعولی است كه طی سال‌های اخیر از سوی برخی كشورهای عربی برای نام بردن از نام چندهزار ساله "خلیج فارس" مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به نوشته ایران، نیروی دریایی آمریكا نیز در حالی كه تمام نقشه‌های كشورهای غربی از صدها سال گذشته، نام "خلیج فارس" را برای منطقه دریایی جنوب ایران به كار برده‌اند، عنوان كرده كه خلیج ع‌ر‌ب‌ی‌ معادل جدید خلیج فارس است و باید به جای این عبارت به كار گرفته شود.

در ابتدای این دستورالعمل آمده است كه كلیه نویسندگان و ویرایش‌كنندگان نامه‌های تبادل شده در نیروی دریایی، باید به نكات این دستورالعمل توجه داشته و آن را دنبال كنند.

این درحالیست كه ایالات متحده از زمان تاسیس خود كه ۳۰۰ سال از آن تاریخ نمی‌گذرد،‌ در نقشه‌های خود نام تاریخی "خلیج فارس" را برای این منطقه استفاده كرده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها از این موضوع حكایت دارد كه دستورالعمل مذكور، پس از عقد قراردادهای كلان نظامی میان ایالات متحده و برخی دول عربی در خلیج فارس صورت گرفته است.

در حالی كه ایالات متحده تلاش می‌كند خود را دوست ملت ایران و دشمن دولت معرفی كند،‌ این تلاش آمریكا برای تحریف واژه‌ای با قدمت چندهزار ساله كه ایرانیان تعصب خاصی روی آن دارند، نشان می‌دهد كه چنین ادعاهایی كاربردهایی كاملاً تبلیغاتی دارند و دشمنی آمریكا با ایران، به خاطر روحیات ظلم‌ستیزانه مردم این كشور است.
 
ساخت سال 1389 سیّد.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده