صفحات

سید حسن نصرالله کیست؟

سيد حسن متولد 31 اگوست 1960 روستاي "البازوريه" در جنوب لبنان در 10 کیلومتری شهر صور است. فقر و تنگدستی خانواده آنها را به شهر بیروت کشاند و در منطقه الکرنتینا در حومه این شهر سکنی گزیدند.پدرش "عبدالكريم" دکان سبزي و ميوه‌فروشي داشت و سید حسن نیز در این امر به پدرش کمک می نمود.از همان کودکی علاقه وافری به خواندن کتاب و مطالعه داشت.
دوره ابتدایی و راهنمایی را در مدارس بیروت به پایان برد و بعد از به علت وجود جنگهای داخلی لبنان، با خانواده اش به البازوریه روستای زادگاهش برگشت و دبیرستان را در دبیرستان پسرانه صور به پایان برد. در زمان اقامتش در البازوریه به "جنبش امل" که پایه گذار آن امام موسی صدر بود پیوست. جنبش امل در آن زمان به عنوان جنبش محرومان معروف بود . به علت شخصیت توانا و دانایش به عنوان مسئول جنبش امل در البازوریه انتخاب شد. در صور به مسجد صدر به پای درس سید محمد الغروی که از علمای دینی آن زمان بود می رفت و این زمینه ای شد تا در سال 1976 در شانزده سالگی برای تحصیل علوم دینی به نجف اشرف برود.
به علت مشکلاتی که نیروهای امنیتی حکومت صدام برایش ایجاد کردند در سال 1978 به لبنان بازگشت و تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه الامام المنتظر(عج)، که موسس آن شهيد سيد عباس موسوي بود پي گرفت. و در حین تحصیل ، به فعاليت‌هاي سياسي در جنبش امل مشغول شد . در بیست سالگی مسئول سياسي جنبش امل در منطقه بقاع شد.
پس از آن که امام موسي صدر در ليبي به صورت مرموزي ربوده شد، اختلافات بسياري در سطح رهبري جنبش امل به وجود آمد که در اثر آن و خروج عده‌اي از رهبران از اين جنبش، در سال 1982حزب‌الله لبنان تأسيس شد. او در این سال با وجود سن کم (22 سال) به عضویت شورای رهبری جنبش حزب الله در آمد. او در حزب الله پست های مختلفی را تجربه کرد و پله های پیشرفت را به سرعت طی کرد. در کنار فعالیت های سیاسی تحصیلات خود را ادامه داد و در سال 1989 براي تکميل تحصيلات خود به قم مسافرت کرد. اما اقامت او در قم بیش از یک سال طول نکشید و اختلافات پیش آمده بین حرکت امل با حزب الله و از طرف دیگر درگیری های اسراییل موجب شد تا او به لبنان بازگردد. در سال 1992 رهبر حزب الله سيد عباس موسوي در حمله تروریستی صهیونیستها به شهادت رسید. و شوراي رهبري حزب‌الله با اجماع خود سيد حسن نصرالله 32 ساله را به علت ویژگی های شخصیتی و اخلاقی و سیاسی ممتاز و والایش ، دبيرکل جديد اين جنبش نمود. دبیرکلی او بر حزب الله تغییراتی را در این جنبش به وجود آورد و مبارزات و حملات حزب‌الله شکل جديدي به خود گرفت و حمايت عمومي در ميان مردم لبنان از حزب‌الله رو به فزوني نهاد. کمتر از یک ماه بعد از شهادت سیدعباس موسوی ، نیروهای حزب الله با کاندیداتوری در انتخابات مجلس لبنان، موفق شدند با کسب آرای مردم به مجلس لبنان راه یابند.و این پیروزی بزرگی برای این جنبش در عرصه سیاسی لبنان بود. این موفقیت سیاسی در انتخابات سالهای 2000،1996 و 2005 نیزتکرار شد. و این پیروزی های سیاسی با تکيه بر موفقيت های نظامی این نیرو در مواجهه با اسراییل به دست آمد. و حزب الله توانست حضور خود را در عرصه سياسي لبنان تقويت کند تا جايي که علاوه بر حضور پرتعداد در مجلس لبنان، سکان تعدادي از وزارتخانه‌ها را نيز به دست گيرد.
در عرصه نظامی نیز موفقیت های بیشماری برای حزب الله به همراه داشت.اسراييل که در سال‌هاي 1993 و 1996 را بر علیه لبنان به اجرا گذاشت با مقاومت سرسختانه نیروهای حزب‌الله مواجه شد.
در سپتامبر 1997 دو تن از رزمندگان حزب‌الله در حمله به يکي از مواضع ارتش اسرائيل در منطقه جبل‌الرفيع در جنوب لبنان به شهادت رسيده و پيکر آنان به دست نيروهاي اسرائيلي افتاد. تلويزيون اسرائيل بدون اطلاع از هويت اين دو نفر، تصوير خون‌آلود آنان را به نمايش گذاشت، به سرعت مشخص شد که يکي از اين دو تن، سيد هادي، فرزند سيد حسن نصر‌الله، دبير کل حزب‌الله است. انتشار اين خبر همانند بمبي در جامعه لبنان صدا کرد و تحول بسيار مهمي در پي داشت. در تاريخ لبنان، چه در زمان جنگ داخلي و چه در مقابله با تجاوز نظامي اسرائيل، هيچ‌گاه ديده نشد که فرزند يکي از رهبران گروهاي سياسي و يا شبه نظاميان در راه مبارزه کشته شده باشد. اين واقعه، موجي از احساسات جوشان همدردي، احترام و شيفتگي را نسبت به دبير کل حزب‌الله در ميان همه طوايف مذهبي لبنان در پي داشت، به گونه‌اي که همه آحاد ملت لبنان از هر دين و مذهبي، تحت تأثير شديد اين واقعه قرار گرفتند. رهبران سياسي لبنان نيز يکي پس از ديگري به ديدار سيد حسن نصر‌الله رفته و ضمن گفتن تبريک و تسليت به مناسبت شهادت سيد هادي نسبت به شخصيت مبارز و صادق دبير کل حزب‌الله، مراتب قدرداني و احترام خود را ابراز داشتند. اين ابراز همدردي و احترام منحصر به لبنان نبود و افرادي چون امير عبد‌الله، وليعهد عربستان نيز براي نخستين بار در تاريخ حزب‌الله، با ارسال پيام تسليت براي دبير کل حزب‌الله، حمايت خود را از مقاومت اسلامي اعلام نمود.

در سال 2000 و در زماني که مذاکرات عرفات و مسئولان آمريکايي و اسراييلي براي حل کشمکش خاورميانه، راه به جايي نبرده بود، ارتش اسراييل در حرکتي يک‌جانبه و بدون گرفتن کمترين امتيازي از حزب‌الله، از اراضي اشغالي جنوب لبنان عقب نشيني کرد و به جز مناطق محدود مزارع شبعا، نيروهاي خود را از همه مناطق تحت اشغال عقب کشيد. اين شکست مفتضحانه، علاوه بر استحکام بخشيدن به مواضع حزب‌الله، مبتني بر مقاومت، باعث شد تا سيد حسن نصرالله به موفقيتي بي‌سابقه در ميان اعراب دست يابد، تا اين که به عنوان مهم‌ترين شخصيت جهان عرب شناخته شود. (ترجمه شده از مجله ابیض و اسود) ، ترجمه توسط س.ح. رضوی

سبزلینک - تحلیل ظاهری

 در مورد مقاله ی دیروز مبنی بر اعتراض به آقایان برای وجود لینک به پایگاه "لینک سبز" ، تصمیم گرفتم طی مقاله ای این سایت را مورد تحلیل و بررسی قرار دهم
 1- ابتدا عنوان ؛ "سبزلینک - منبع شما در مورد اخبار تازه اجتماعی و شبکه "به کلمه ی شبکه توجه کنید ، شبکه به طور معمول چندین معنی می تواند داشته باشد به معنی این کلمه در لغت نامه ی دهخدا توجه کنید : ";شبکه . [ ش َ ب َ ک َ / ک ِ ] (ع اِ) شبکة. این اصطلاح برای خطوط متعدد و کثیر و متقاطع تلفن و راه آهن و تلگراف و لوله های آب که در ناحیتی محدود یا وسیع نصب شده باشد (برحسب مورد) به کار رود."  اما در زبان عامیانه معمولا شبکه را با کلمه ی دیگری بکار می برند ؛ بطور مثال شبکه اینترنت ، شبکه تلویزیونی و ... اما استفاده از کلمه شبکه به طور خالی یک ابهام را به طور ناخواسته در ذهن باز دیدکننده به وجود می آورد.
 2- لوگوی این سایت ؛  پرنده ای که دارد رو به بالا پرواز می کند و سبز است. پرندهای که رو به بالا حرکت می کند معمولا  نماد آزادی است.
خود سایت سبز لینک نیز از این پرنده به عنوان نماد سایت خود است با نام "پرنده سبز آزادی"نام می برد. همچنین شما وقتی به لوگوی وبلاگ این سایت را می بینید متوجه حضور یک پرنده سبز در یک دسته پرنده ی سیاه می شوید.
القای خاصی از حس نبودن آزادگی را این پرنده چه در لوگوی سایت و چه در لوگوی وبلاگش به بیننده القا می کند.
____________________________________________________
در این این مقاله 2 قسمت ازساختار سایت سبز لینک را برسی کردیم
در قسمت های بعد به تحلیل محتوایی سایت می پردازیم
یا علی

آقای موسوی سایتتان خارج می زند !!

امروز به سایت کلمه و سحام نیوز یک سری زدم
متوجه لینک شدن مطلب آن ها به یک شبکه ی اجتماعی خاص شدم
واردش شدم و با پدیده ی سبز لینک مواجه شدم
سایت را یک بررسی کردم
خارج خط قرمز های نظام بودن مشهود بود . 
مخصوصا به لوگوی آن توجه کنید...آن پرنده سبز آدم را یاده این شبکه های ضد انقلاب می اندازد. (این لوگوی عمار یاسر من گذاشتم اونجا ها همین جوری)
2 تا عکس هم از سایت های مذکور برای کامل بودن عریضه گذاشتم...
اگر در حالت خوشبینانه این را در نظر بگیریم که خود این آقایان بی اطلاعند ، نفوذ دشمن را در این جنبش نشان می دهد
بطوری که رنگ و بوی یکسری از صحبت های آقایان بعد از انتخابات تغییر کرد.
واژه ها تغییر کرد ، این ها همین طوری نیست. حلقه هایی هست.
همانطور که رهبر در نماز جمعه گفتند ؛ باید شاخص را امام قرار داد .
ما اگر گفتار امام را در این مسئله شاخص قرار دهیم ، متوجه جاده خاکی خواهیم شد.
این جا جایز است خاطره ای که آقای خامنه ای در نماز جمعه فرمودند را ذکر کنم ؛
"من يك خاطره از امام نقل كنم. ما يك شب در خدمت امام بوديم. من از ايشان پرسيدم نظر شما نسبت به فلان كس چيست - نميخواهم اسم بياورم؛ يكى از چهره‌هاى معروف دنياى اسلام در دوران نزديك به ما، كه همه نام او را شنيدند، همه ميشناسند - امام يك تأملى كردند، گفتند: نميشناسم. بعد هم يك جمله‌ى مذمت‌آميزى راجع به آن شخص گفتند. اين تمام شد. من فرداى آن روز يا پس‌فردا - درست يادم نيست - صبح با امام كارى داشتم، رفتم خدمت ايشان. بمجردى كه وارد اتاق شدم و نشستم، قبل از اينكه من كارى را كه داشتم، مطرح كنم، ايشان گفتند كه راجع به آن كسى كه شما ديشب يا پريشب سؤال كرديد، «همين، نميشناسم». يعنى آن جمله‌ى مذمت‌آميزى را كه بعد از «نميشناسم» گفته بودند، پاك كردند. ببينيد، اين خيلى مهم است. آن جمله‌ى مذمت‌آميز نه فحش بود، نه دشنام بود، نه تهمت بود؛ خوشبختانه من هم بكلى از يادم رفته كه آن جمله چه بود؛ يعنى يا تصرف معنوى ايشان بود، يا كم‌حافظگى من بود؛ نميدانم چه بود، اما اينقدر يادم هست كه يك جمله‌ى مذمت‌آميزى بود. همين را ايشان آن شب گفتند، دو روز بعدش يا يك روز بعدش آن را پاك كردند؛ گفتند: نه، همان نميشناسم. ببينيد، اينها اسوه است؛ «لقد كان لكم فى رسول‌اللَّه اسوة حسنة»."

قسمت اول

_____________________________________________________
پیشنهاد می شود برای رفع هرگونه ابهام در مورد متن زیر قبل از مطالعه ، توضیحات را در مورد این سلسله جلسات بخوانید
توضیحات و مقدمه شروع مباحث
____________________________________________________________

مقدمه :
2 سوال از شهید مطهری ؟:
1- هرملتی سعی می کند نقاط مثبت(در تاریخ) را مورد بررسی قرار دهد نه نقاط منفی؟؟
این سوال را فردی از استاد برای مطرح کردن مسئله های امامت که بین اهل تسنن و شیعه اختلاف است می پرسد
استاد این چنین پاسخ می دهد که چرا باید تاریخ را پاستوریزه تعریف کرد؟ هم خوبی ها و هم بدی هارا باید توصیف کرد
و برای سوال دوم که 
2- طرح این کتاب با وحدت منافات دارد ! چرا؟
باید اول مسئله ای از علوم سیاسی مطرح کرد؛
از نظر علم سیاست تفاوتی بین حزب و جبهه وجود دارد.
حزب : 1- همیشه به دنبال منافع خودش هست و 2- مخالف حق محوری است 
این اساسا فلسفه تحزب است ولی ما در تاریخ حزب هایی را داریم که این چنین نبودند 
مثال بارز و نزدیکش حزب جمهوری اسلامی است. این حزبی بود که در آن انتقاد بود و اساسا حق محور بود به طوری که در یک قضیه شهید رجایی نیز این چنین بود
شهید رجایی اصلا عضو حزب جمهوری اسلامی نبود اما ما دیدیم چون شهید رجایی اصلح بود حزب جمهوری اسلامی او را کاندیدای خود معرفی کرد ( به این موضوع در آینده در قسمت جریان شناسی اشاره خواهیم کرد)
اما جبهه
در یک جبهه وجود منافع مشترک است و همچنین می توان اختلافات را کمی کنارگذاشت
حالا به بحث خودمان بر می گردیم ؛
مانند شیعه و سنی که ما می گوییم علی (ع) را قبول داریم و شما ابوبکر را
ولی کسی هست که هیچ کس را قبول ندارد ( دشمن واحد ، و استکبار جهانی ، کفار) ما با وجود همچین اختلافاتی باید باز هم به دنیای اسلام کمک و با هم مقابل آن فرد بیاستیم.

2- نکته اختلافات بین سنی و شیعه را باید با گفتمان حل کرد نه با جر و بحث و دعوا ، این گونه است که به وحدت دست پیدا می کنیم
3- بحث ، بحث علمی است و باید بصورت منطقی پیش رفت تا اختلافات کنار گذاشته شود.

وقتی باراک از کشتار حرف می زند

به سایت آقای کروبی رفته بودم. فکر می کردم فیلتر است اما نبود ، یک خبری در آن بود که :

باراک اوباما : تحریم ایران نتیجه کشتار وحشیانه مردم بی گناه در یکسال پیش بود

به گزارش آسوشیتدپرس، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا پس از تصویب تحریم ایران در سازمان ملل در سخنانی آن را ستود و گفت که این یک پیام مشخص به تهران بود ::: وی در ادامه بیان کرد که امروز این تحریم نتیجه سرکوب وحشیانه و کشتن مخالفان بی گناه حکومت در یکسال پیش بود که از آن جمله می توان به کشته شدن آن زن جوان در خیابان اشاره کرد ::: اوباما همچنین گفت که ایران باید به سمت صلح و امنیت جهانی پیش برود و اگر راهی که هم اکنون در پیش گرفته است را ادامه دهد، بیش از پیش در جهان منزوی خواهد شد.

این مطلب را که دیدم خندم گرفت ، برای 2 چیز
1- که این خبر در آن سایت چه میکند؟
2- که باراک اوباما که آن جنایت ها را در افغانستان ، عراق و ... کرده و رئیس جمهور کشوری است که این جنایات را در طول تاریخ کرده ، همچنین حرفی زده.

بعد رفتم در گوگل سرچ کردم جنایات آمریکا چون می خواستم 2 و 3 تا عکس هم بزارم اما دیگه دلم نیومد.
اما حالا یک فیلم گذاشتم که از اینجا می توانید ببینید که این ها به کارمندان خودشان هم رحم نمی کنند بعد دلشان برای آن دختری می سوزد که به قول آن ها در خیابان کشته شده است .
 
ساخت سال 1389 سیّد.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده