صفحات

خطبه ی بدون الف حضرت امیر+معنی

حمِدت من عظمت مِنته، و سبغت نِعمته، و سبقت رحمته، و تمت کلِمته، و نفذت مشیته، و بلغت حجته، و عدلت قضیته، و حمِدت حمد مقِرٍ بِربوبیتِهِ، متخضِعٍ لِعبودیتِهِ، متنصِلٍ مِن خطیئتِهِ، معترِفٍ بِتوحیدِهِ، مستعیذٍ مِن وعیدِهِ، مومِلٍ مِن ربِهِ مغفِرهً تنجیهِ، یوم یشغل عن فصیلتِهِ و بنیهِ، و نستعینه، و نسترشِده، و نومِن بِهِ، و نتوکل علیهِ، و شهِدت له بِضمیرٍ مخلِصٍ موقِنٍ، و فردته تفرید مومِنٍ متقِنٍ، و وحدته توحید عبدٍ مذعِنٍ لیس له شریک فی ملکِهِ، و لم یکن له ولی فی صنعِهِ، جل عن مشیرٍ و وزیرٍ، و تنزه عن مِثلٍ و نظیرٍ، علِم فستر، و بطن فخبر، و ملک، فقهر، وعصی فغفر، و عبِد فشکر، و حکم فعدل، و تکرم و تفضل، لم یزل و لم یزول، و لیس کمِثلِهِ شیء، وهو قبل کلِ شیءٍ و بعد کلِ شیءٍ، رب متفرِد بِعِزتِهِ، متملِک بِقوتِهِ، متقدِس بِعلوِهِ، متکبِر بِسموِهِ لیس یدرِکه بصر، و لم یحِط بِهِ نظر، قوی، منیع، بصیر، سمیع، علی، حکیم، رئوف، رحیم، عزیز، علیم، عجز فی وصفِهِ من یصِفه، و ضل فی نعتِهِ من یعرِفه، قرب فبعد، و بعد فقرب، یجیب دعوه من یدعوه، و یرزق عبده و یحبوه، ذو لطفٍ خفیٍ، و بطشٍ قویٍ، و رحمهٍ موسِعهٍ، و عقوبهٍ موجِعهٍ، رحمته جنه عریضه مونِقه، و عقوبته حجیم موصده موبِقه، و شهِدت بِبعثِ محمدٍ عبدِهِ و رسولِهِ صفیِهِ و حبیبِهِ و خلیلِهِ، بعثه فی خیرِ عصرٍ، و حین فترهٍ، و کفرٍ، رحمهً لِعبیدِهِ، و مِنهً لِمزیدِهِ، ختم بِهِ نبوته، و قوی بِهِ حجته، فوعظ، و نصح، و بلغ، و کدح،
....(در ادامه مطلب)

به بهانه توهین

سلام علیکم
چندی پیش در گروه وبلاگ نویسان ارزشی(ارزشی گروپ) متنی منتشر شد که با استناد به منابع ضد انقلاب ،به مرجع عالیقدر حاج سیدعلی محمد دستغیب (مدّ ظلّه العالي) توهین کردند.
امروزه و پس از فتنه 88 دیگر بر هیچ کس اهداف شوم این جریان پوشیده نیست. اهدافی که غایت آن ها ضربه زدن به ولایت فقیه ، شخص حضرت امام خامنه ای و نظام جمهوری اسلامی است.
تصمیم گرفتم امروز به بهانه این توهین زندگینامه و شرح فعالیت های این مرجع بزرگوار را منتشر کنم.
این متن شرح کامل زندگینامه ایشان است و بدین سب کمی طولانی و مفصل است.
برای همین تصمیم گرفتم برخی از عناوین آن را را با رنگ قرمز علامت گذاری کنم که مطالعه ای کوتاه در حد چند دقیقه از این زندگینامه خالی از لطف نیست.
«یرفع الله الذین آمنوا و الذین اوتوا العلم درجات»

حضرت آیت الله سیدعلی محمد دستغیب حسینی شیرازی در روز بيست‌ و سوّم‌ اسفندماه‌ 1313 ه.ش‌ در شهر شيراز در خاندان‌ علم‌ و تقوی و اجتهاد پا به عرصه وجود گذاشت. نسب‌ شريف‌ ايشان‌  به‌ حضرت‌ عليّ بن‌ الحسين‌ زين‌ العابدين‌(علیه السلام) مي‌رسد. والد ایشان مرحوم سیدعلی اکبر از اخیار و متدیّنین شهر شیراز بود که در سال 1343 ه.ش در سن 70 سالگی به رحمت ایزدی پیوست و در بقعه مبارکه حضرت سیدمیر محمد بن موسی الکاظم به خاک سپرده شد. مادرِ ايشان‌ خواهر شهید راه محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب و فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمدتقی دستغیب فرزند آیت الله سید میرهدایت الله دستغیب بود.
جدّ اوّل ایشان مرحوم‌ آيت‌الله سيّدعلي‌محمّد ـ كه‌ به‌ نقل‌ بزرگان‌ خاندان، اجتهاد مطلق‌ داشته‌اندـ در نجف‌ اشرف‌ به تحصيل‌ و تدریس علوم دینی مشغول بوده و در جوار حرم حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) چشم از جهان فروبست و در همانجا به خاک سپرده شد.
جدّ اعلای ایشان حضرت آیت الله سیدمیر هدایت الله، بزرگ خاندان دستغیب و مرجع تقلید عصر خود بوده است و مردم شیراز و فارس بلکه منطقه جنوب کشور از برکات معنوی ایشان و فرزندانشان بهره می گرفتند.

افشاگری زنگنه در نامه ای خطاب به احمدی نژاد

احتمالاً بر اين نكته واقفيد كه به دنبال رسوايي اخلاقي آقاي بيل كلينتون آنچه در نهايت از جانب مردم آمريكا مورد اشكال و غير قابل گذشت تلقي شد نه رابطة غير اخلاقي رئيس جمهور، بلكه صحبت های خلاف واقع وي بود. بیژن نامدار زنگنه، وزیر اسبق نفت درباره ادعاهای نفتی دکتر احمدی نژاد در برنامه تبلیغاتی اش نامه ای مهم خطاب به وی به این شرح نوشت :

بسمه تعالي
جناب آقاي دكتر احمدي نژاد
رئيس محترم جمهوري

با سلام و احترام، به استحضار مي رساند كه جنابعالي در برنامة مستند جمعه مورخ ٠٨/٠٣/١٣٨٨ در سيماي جمهوري اسلامي در خصوص بعضی طرحهاي نفتی اظهار داشتيد (پياده شده از نوار): "پالايشگاه گاز پارسيان كه بزرگترين پالايشگاه گازي كشور است در همين دولت كليد خورد، ‌در همين دولت هم تمام شد. اصلاً ما نرسيديم برويم افتتاح كنيم. بسياري از پتروشيمي ها، بعضي از فازهاي پارس جنوبي، فاز ٩ و ١٠ در اين دولت شروع شد و در اين دولت هم تمام شد. "
در خصوص بيانات جنابعالي، اگر از منظر منافع ملي به موضوع نگاه كنيم، به نظر اينجانب چندان فرقي ندارد كه يك طرح را چه كسي شروع كرده و چه كسي به پايان رسانده است و آنچه مهم است منافع ملي ايران و ايرانيان و اينست كه به هر حال منفعتي به مردم برسد و خدمتي براي آنان انجام شود، ليكن با توجه به اهميتي كه گزارشهاي رياست جمهوري و مقامات عاليرتبة نظام براي مردم دارد، بر خود لازم ديدم كه مطالب زير را به استحضار برسانم :
١. در خصوص آنچه دربارة طرح پارسيان اعلام كرده ايد كه اين طرح در دولت نهم آغاز و به اتمام رسيده است، به استحضار مي رساند كه طرح جامع پارسيان، شامل توسعه ميدانهاي گازي تابناك، شانول، وراوي و هما و ايجاد پالايشگاه پارسيان در منطقة عمومي لامرد و مُهر در دو فاز طراحي شده و به اجرا درآمده است .

عکس:موشک قیام 1

تصاویری از موشک منحصربفردایرانی قیام 1

پاسخ به یک توهین

سلام علیکم
دوستانی هستند که متاستفانه از فضای بسیار عالی گروه وبلاگ نویسان ارزشی(ارزشی گروپ) استفاده می کنند و شروع به توهین و افترا زدن به افرار مختلف می کنند
این جریان به تازگی مطلبی منتشر کرده است که در این مطلب با استناد به اخبار رادیو فردا شروع به توهین به مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت ایت الله دستغیب می نماید 
این فرد در مطالب منتشر شده خود می گوید
ادامه مطلب

دفتر آیت الله بهجت رسما اعلام کرد:تکذیب شایعات

به گزارش پارسینه، دفتر آیت الله بهجت در پاسخ به سئوالی در خصوص صحت و سقم شایعاتی که طی چند سال اخیر از قول آیت الله بهجت نسبت به دکتر احمدی نژاد منتشر شده بود، واکنش نشان داد.

متن این پرسش و پاسخ بدین شرح است :

بسمه تعالی

سلام علیکم : آیا استناد متن های زیر به حضرت آية الله العظمی بهجت رحمه الله ، بیت ، دفتر و نزدیکان ایشان صحیح است یا خیر ؟

1. آیة الله العظمی بهجت رحمه الله در دیدار دولت با علماء در سال 1386 فرموده اند : باید دید بعضیها چه گناهی کرده اند که نمی توانند خدمات دولت آقای احمدی نژاد را ببینند .

2. فرزند آیت الله بهجت در یک گزارش رادیویی : پدرم در آخرین روزهای عمرش برای مردم ایران دعا می کرد که آقای احمدی نژاد را از دست ندهند .

3. بیت آیت الله بهجت : از رفتار آقای احمدی نژاد به خدا پناه می بریم .

4. آیا اینکه حامیان احمدی نژاد می گویند هاله ی نور، حرزی بوده که آیت الله بهجت برای حفظ وی از خطرات ایجاد کرده اند درست است ؟

پاسخ :

بسمه تعالی
مطالب فوق کذب محض می باشد . دفتر معظم له

صوت:در این ماه مبارک و ماه مبارکهای دیگر خودتان را مهیا سازید

دانلود فایل صوتی که امام خمینی در ماه رمضان است. 
که با این عنوان در سایت جماران منتشر شده است. : در این ماه مبارک و ماه مبارکهای دیگر خودتان را مهیا سازید.
دانلود: لینک

از خدا بخواهید قدر این ضیافت را بدانید

امام خمینی در یک سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس شوراى اسلامى به مناسبت  حلول ماه مبارک رمضان با تاکید بر اینکه انسان باید خودش رادر این ماه  اصلاح کند،گفتند: ماه مبارک رمضان پیش است.... ماه رمضان شما را دعوت کرده خداى تبارک و تعالى به مهمانى خودش. همان‏طور که مى‏بینید مهمانى خدا صوم است، مثل میهمانى ماها نیست که آنجور تشریفات را داشته باشد، پرهیزدادن است از آن چیزهایى که مربوط به شهوات انسان است. توجه بکنید که ماه مبارک را به آدابش عمل بکنید یعنى آداب روحى‏اش. فقط دعا نباشد، دعا به معناى واقعى‏اش باشد. خواندن خدا و تذکر خدا به معناى واقعى، آن تذکرى که نفوس را مطمئن مى‏کند، آن ذکرى که بِذِکْراللَّهِ تَطْمَئِنَّ القُلُوبْ . یاد خدا واقعاً و حاضر دیدن خدا را در همه جا. ماه مبارک را به تذکر خدا، به ذکر خدا و به رحمتهاى خدا که به شما عنایت کرده است شکرگزارى کنید و ذکر خدا را بگویید، یاد خدا را بکنید که خدا شما را موفق کند به اینکه دستهایى که مى‏خواهند تشتت در این ملت ایجاد کنند، خدا آن دستها را موفق نکند . و از همه بالاتر این است که انسان خودش را اصلاح کند در ماه رمضان، ما محتاج به اصلاح هستیم، محتاج به تهذیب نفس هستیم، تا آن دم آخر ما محتاجیم. پیغمبرها هم محتاجند. انبیاى بزرگ هم محتاجند، منتها آنها احتیاج خودشان را فهمیده‏اند و دنبالش عمل کرده‏اند، و ما از باب اینکه حجاب داریم نتوانستیم بفهمیم و به تکالیف خودمان عمل نکردیم. امیدوارم که ان شاء اللَّه این ماه مبارک رمضان به همه شما مبارک باشد. و مبارک بودن به این است که بنابراین بگذارید که به تکالیف خدا عمل کنید. در این ماه مبارک دعا کنید که خداى تبارک و تعالى شما را موفق کند به اینکه در این خدمتى که‏متکفل او هستید، مطابق رضاى او عمل کنید. از خدا بخواهید که ما را از عنایت خودش محروم نفرماید. و این ضیافت خدا را قدر بدانید. این ضیافت خیلى لطافت و ظرافت دارد، این را باید قدر بدانیم ما. این ادعیه‏اى که وارد شده است درماه مبارک رمضان و در ماه شعبان اینها راهبر ماست به مقصد، به تعبیر شیخ ما - رحمه اللَّه- قرآن صاعد است. ادعیه را ایشان تعبیر مى‏کرد به اینکه، قرآن نازل است و این، قرآن صاعد. درهر صورت ظرایفى در این ادعیه مبارکه هست که سابقه ندارد. اینها را توجه به آن بکنید، انسان را این ادعیه مى‏تواند حرکت بدهد. ماه مبارک مى‏تواند که انسان را موفق به بسیارى از امور بکند. ماه مبارک مى‏تواند انسان را طورى بکند که تا ماه مبارک دیگر یا تا آخر دیگر کنترل بشود و تخطى از آنچه رضاى خداست نکند. من امیدوارم که همه ما موفق بشویم به اینکه این ماه مبارک را با ذکر خدا و توجه به خداى تبارک وتعالى به پایان برسانیم، که خداى تبارک و تعالى در عید رمضان به ما عیدى عنایت کند و آن استقلال تام ما، آزادى تام ما بیمه شده و جمهورى اسلامى بیمه شده ..
خدایا! ما بندگان ضعیف هستیم، ما بندگانى هستیم که هیچ نداریم، ما هیچیم و هرچه هست تویى. ما اگر چنانچه خلاف مى‏کنیم نادانیم، تو بر ما ببخش. تو ما را به این ماه مبارک رمضان وارد کن به طورى که با رضاى تو وارد بشویم در او. خدایا! تو ما را لیاقت بده که در این مهمانى که از ما کردى به‏طور شایسته وارد بشویم. خدایا! این ایران که از همه اطراف به او هجوم شده است، براى اسلام، این ایران را تو تقویت کن.(1)

1) صحیفه امام، ج‏18، ص: 480

نخستین بیانیه سیاسى حضرت امام خمینى رحمت الله علیه

نخستین بیانیه سیاسى حضرت  امام خمینى رحمت الله علیه
بسم الله الرحمن الرحیم                                                      « قیام لله، یگانه راه اصلاح جهان  »
قال الله تعالى: قل انما اعظکم بواحدة ان تقوموالله مثنى و فرادا
خداى تعالى در این کلام شریف، از سر منزل تاریک طبیعت تا منتهاى سیر انسانیت را بیان کرده و بهترین موعظه هایى است که خداى عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه راپیشنهاد بشر فرموده، این کلمه تنها راه اصلاح در جهان است. قیام براى خدا است که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلت رسانده و از جلوه‏هاى گوناگون عالم طبیعت رهانده
خلیل‏آسا در علم الیقین زن نداى لا احب الافلین زن قیام لله است که موسى کلیم را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو کشاند. قیام براى خدا است که خاتم النبیین صلى الله علیه و آله را یک تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بت‏ها را از خانه خدا برانداخت و به جاى آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسین او ادنى رساند.بدبختى و تیره روزى ما به خاطر قیام براى منافع شخصى است خودخواهى و ترک قیام براى خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و شورهاى اسلامى را زیر نفوذ دیگران درآورده.
قیام براى منافع شخصى است که روح وحدت و برادرى را در ملت اسلامى خفه کرده. قیام براى نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت‏شیعه را به طورى از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتى شهوت پرست پشت میزنشین شدند. قیام براى شخص است که یک نفر مازندرانى بیسواد را بر یک گروه چندین میلیونى چیره مى‏کند که حرث و نسل آنها را دستخوش شهوات خود کند. قیام براى نفع شخصى است که الان هم چند نفر کودک خیابانگرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده.قیام براى نفس اماره است که مدارس علم و دانش را تسلیم مشتى کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را مرکز فحشا کرده. قیام براى خود است که موقوفات مدارس و محافل دینى را به رایگان تسلیم مشتى هرزه گرد بى‏شرف کرده و نفس از هیچ کس در نمى‏آید. قیام براى نفس است که چادر عفت را از سر زن‏هاى عفیف مسلمان برداشت و الان هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جارى است و کسى بر علیه آن سخن نمى‏گوید. قیام براى نفع‏هاى شخصى است که روزنامه‏ها که کالاى پخش فساد اخلاق است، امروز هم همان نقشه‏ها را که از مغز خشک رضاخان بى‏شرف تراوش کرده تعقیب مى‏کنند و در میان توده پخش مى‏کنند. قیام براى خود است که مجال به بعضى از این وکلاى قاچاق داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هر چه مى‏خواهد بگوید و کسى نفس نکشد.
براى نجات دین از دست مشتى شهوتران قیام کنید هان‏اى روحانیین اسلامى!اى علماء ربانى!اى دانشمندان دیندار!اى گویندگان آئین دوست!اى دینداران خداخواه!اى خداخواهان حق پرست!اى حق پرستان شرافتمند!اى شرافتمندان وطنخواه!اى وطنخواهان با ناموس!موعظت‏خداى جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحى را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفع‏هاى شخصى کرده تا به همه سعادت‏هاى دو جهان نایل شوید و با زندگانى شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید.
« ان لله فى ایام دهرکم نفحاث الافتعرضوالها  »
 امروز روزى است که نسیم روحانى الهى وزیدن گرفته و براى قیام اصلاحى بهترین روز است، اگر مجال را از ست‏بدهید و قیام براى خدا نکنید و مراسم دینى را عودت ندهید، فرداست که مشتى هرزه گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آئین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خداى عالم چه عذرى دارید؟ همه دیدید کتاب‏هاى یک نفر تبریزى بى‏سر و پا را که تمام آئین شماها را دستخوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به امام صادق و امام غایب روحى له الفداء آنهمه جسارت‏ها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد.امروز چه عذرى در محکمه خدا دارید؟ این چه ضعف و بیچارگى است که شماها را فراگرفته؟اى آقاى محترم که این صفحات را جمع آورى نمودید و به نظر علماء بلاد و گویندگان رساندید، خوب است‏یک کتابى هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همه آنان را در مقاصد اسلامى همراه کرده، از همه امضا مى‏گرفتید که اگر در یک گوشه مملکت‏به دین جسارتى مى‏شد، همه یک دل و یک جهت از تمام کشور قیام مى‏کردند. خوب است دیندارى را دست کم از بهائیان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه زندگى کند، از مراکز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئى تعدى به او شود، براى او قیام کنند. شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره سران بیدین از جاى برخاستند و در هر گوشه زمزمه بیدینى را آغاز کردند و به همین زودى بر شما تفرقه زده‏ها چنان چیره شوند که از زمان رضاخان روزگارتان سخت تر شود « و من یخرج من بیته مهاجرا الى الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره على الله »
11/شهر جمادى الاولى 1363
سید روح الله خمینى

 
ساخت سال 1389 سیّد.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده